Thursday, October 17, 2013

Cara menghilangkan jerawat

Hai semua! Good morning. Hope all of you doing well. And obviously the readers here have acne problems. So, today saya akan share i know about how to handle this serious problem. :)

Semua perempuan, termasuk saya sendiri kalau bab jerawat memang freak out. Nak- nak time jerawat tu lahir yang oversized. Oh maii ;( (tetiba terbayang dalam hati.

So biasanya kalau jenis yang naik jerawat sekali sekala, sy syorkan tea tree oil. saya selalu guna tea tree oil dari body shop. botol dye kecik je. tapi boleh last for a bout one year. memang berkesan kasi jerawat kecut. Harga dye cost roughly about RM 23. boleh dapat kat semua Body shop branch di seluruh negara. Kalau untuk yang memang muka berjerawat. saya syorkan anda terus guna satu set tree tea oil line dari body shop ni. saya ada sorang kawan yang muka dye memang teruk berjerawat. produk ni memang cukup berkesan sangat. sumpah tak tipu. jadi jangan lupa cuba!

kadang- kadang kalau nak keluar susah kan nak pakai krim or oil untuk jerawat ni? saya syorkan anda memakai acne patch untuk mengelakkan jerawat tu dari lagi teruk. saya beli di farmasi watson malaysia. haraga die dalam RM 15 kebawah. lupa- lupa pulak. dalam tu ada banyak dalam 40+ boleh tahan tiga empat bulan. sebab muka saya selalu naik jerawat satu dua je sebulan. hehe



kadang- kdang untuk setengah orang, even kalau kita tak picit jerawat pun, parut still ada, termasuklah saya. sedih..T.T
saya baru try guna bio oil bulan lepas. sangat bergunaaa. happy giler since muka saya jarang ada jerawat tapi parut bnyak... harga dye beli kat KLIA so mahal sikit kot. RM 44. kalau beli di watson or guardian mungkin akan dapat lagi murah.


perkara yang paling penting sekali, sentiasa jaga kebersihan muka. jangan selalu pegang muka ala- ala buat iklan kosmetic korea tu. kuman ada  kat tangan walaupun kita mungkin dah basuh tanya. drink a lot of water. makan makanan yang sihat selalu.

Jangan lupa komen if u need to ask me anything. :)

3 comments:

  1. Mcm mne ye klau muka yg dh hensem tp tnak pkai bio oil tu..?

    ReplyDelete
  2. kita pun pakai tea tree oil tu dulu, tapi xsesuai kot, jerawat lagi banyak, skrg makan vitamin C shaklee je. alhamdulillah dah makin ok. =)

    ReplyDelete